Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
June 20, 2019, 07:35:57 AM
Home Help Search Login Register
News:

+  DIY DataRecovery.nl Support forum
|-+  Support
| |-+  DiskPatch (Moderators: Tom, Joep)
| | |-+  pc won't start after rebuild BMR
0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] Go Down Print
Author Topic: pc won't start after rebuild BMR  (Read 5104 times)
d.engelen
member

« on: October 26, 2008, 09:30:01 PM »

Today I bought DiskPath and performed a boot sector repair after checking the partion tables  (Seemt to be ok).

After rebooting with een bootable diskette with ntfs4dos the Pc don't start up.  Ik can even not reach the Bios-setup .

After disconnecting de HD the Pc starts normally, Booting from the Avira diskette or booting from a working HD with Windows XP. I tried the unwilling HD  as master, as slave,  primairy IDE, secondairy Ide. It doesn't matter.

So there is no repair,  nor I can format de HD anymore.

Please,  can you help me?

D. Engelen
Tom
Developer and Support Tech
Administrator
member

« Reply #1 on: October 27, 2008, 08:21:44 AM »

Als de schijf op zo'n manier compleet niet meer toegankelijk is moeten we richting hardware gaan kijken. Zijn de kabels ok? Gaat de schijf wel draaien als er spanning op staat? Wordt de schijf wel goed herkend in de BIOS?
Een idee is om de schijf eens aan een andere PC te hangen en te kijken wat die PC er van maakt, op die manier kun je wellicht wat oorzaken of boosdoeners elimineren. Verder zou het wel handig zijn om wat meer te weten over de aanloop naar deze problemen, leg a.u.b. eens uit.

Joep
Administrator
member

« Reply #2 on: October 27, 2008, 08:24:34 AM »

Hallo,

Zijn er ook logfiles van de repairs? En, niet de MBR/partitie tabel is gerepareerd maar een boot sector? Want, normaliter kijkt het systeem tijdens de POST helemaal niet naar een boot sector. Na het afwerken van de POST (power on self check) kan in een zeldzaam geval MBR/partitie tabel corruptie het systeem doen hangen.

--
Kind regards,
Joep - My blog @: www.disktuna.com - Try my JPEG Repair Tool: https://youtu.be/Ox2F8QRuU5Q
d.engelen
member

« Reply #3 on: October 27, 2008, 08:57:19 PM »

dank voor jullie reacties.
de defecte HD had ik gerepareerd in een goed werkende "gastpc", waarbij ik de HD had gekoppeld aan de kabel van de cd speler.
Na reparatie wilde deze pc dus niet meer starten.
defecte HD eruit gehaald  en de Pc doet het weer als vanouds.
De gerepareerde defecte HD  nu weer in de eigen PC gehangen  en opstarten  met diskette lukt hierwel. Ik heb de repaarties verder af kunnen maken.
Alle bestanden zijn zichtbaar te maken met NTFS4DOS.  Ik heb 2 partities, 1 voor OS  en 1 voor data
Het lukt echter niet meer te booten vanaf de HD, wat ik ook probeer.

HD weer geplaatst in Gastpc. Pc start nu normaal op met eigen XP. En  hoera,  gerepareerde HD is te lezen onder XP.
Vlug alle data gekopieerd naar een extere HD en het hele gezin is weer blij.  Cheesy

Ik ben van plan op de gerepareerde HD een schone windows installatie te plaatsen. Is ie ook weer wat sneller.

Diskpath is zijn geld waard gebleken.

Tom
Administrator
member

« Reply #4 on: October 28, 2008, 08:26:43 AM »

Goed te horen, en netjes gedaan.

Pages: [1] Go Up Print 
« previous next »
Jump to:  

Login with username, password and session length