Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
September 23, 2018, 01:56:38 PM
Home Help Search Login Register
News:

+  DIY DataRecovery.nl Support forum
|-+  Support
| |-+  DiskPatch (Moderators: Tom, Joep)
| | |-+  EFI / GUID partition type encountered
0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] Go Down Print
Author Topic: EFI / GUID partition type encountered  (Read 331 times)
Zazou
member

Posts: 10


« on: July 06, 2018, 08:04:23 AM »

Hi there,

When using diskpatch every option I chose results in :


EFI / GUID partition type encountered

When i chose to continue, the popup box dissapears and the screen remains the same, it looks like it freezes or hangs. The four little squares in the upperrightcorner remain grey and nothing happens.
At first i thought knowing DOS is really slow it would take a long time but I have left this screen, for up to an hour and nothing happens.
The only thing I can do is manually reboot the pc via my startbutton on my desktop case

The only thing i could do is a SMART log, but I dunno if it is ofg much help, Iíll attach anyway

Additional info :

+ I have a disk that i cant access anymore, it shows up as RAW in diskmanager and im 100% sure diskpatch could fix it with rebuilding MBR.
+ Altho its an internal disk, I have took it out of my old desktop and disk is connected via USB to my PC, via an USB2.0 TO SATAIII+IDE hub
+ My PC is a desktop HP PAVILION WINDOWS 10 HOME
+ I have created a bootable USB, it was formatted as FAT beforte I set it up with diskpatch bootable USB option
+ My HP uses secure boot, had to disable it and use the LEGACY option which I had to enable in bios
+ My diskpatch version is 4.0.200 

Thnx for your time!

Sven, Belgium
Logged
Tom
Developer and Support Tech
Administrator
member
*****
Posts: 1473


WWW
« Reply #1 on: July 11, 2018, 08:46:25 PM »

Het klinkt alsof de disk op hardware niveau niet meer in orde is. De SMART log is leeg, hetgeen ook wijst op een bijna dode disk.
De disk uit de case halen was geen goed idee, USB is geen goede interface voor data recovery. Plaats indien mogelijk de disk weer in een PC en probeer de SMART test opnieuw.

Wat geeft je het idee dat DiskPatch 100% kan repareren?
Logged

Zazou
member

Posts: 10


« Reply #2 on: July 22, 2018, 08:25:29 PM »

Hoi Tom,

Bedankt voor je reply

Ik hoop echt niet dat het een hardware probleem is

Ik ga je tip proberen en de disk in een pc hangen terug, liefst 1 die draait op nog een oudere windows want die disk is zo oud, ik vermoed dat windows 10 ook een spelbreker is in het herkennen/compatibiliteit van die disk en/of het correct uitvoeren van diskpatch met die EFI / GUID warnings altijd

De reden waarom ik dacht dat diskpatch dit kon herstellen is omdat ik ervan uitging dat het probleem lag aan een verstoorde indexopbouw/MBR en het probleem dus softwarematig was en daarbij heeft diskpatch me nog niet in de steek gelaten. Natuurlijk, als de disk dood is ... ja dan is het over tuurlijk

Grtz
Sven
Logged
Pages: [1] Go Up Print 
« previous next »
Jump to:  


Login with username, password and session length

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2013, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!